Consumenten

Overdracht van GEEF-mobiel naar CM

Met ingang van 1 januari 2017 draagt Goede Doelen Nederland alle activiteiten voor GEEF-mobiel over aan CM Technology B.V. Voor vragen kunt u contact opnemen met Wendy Schilder, marktspecialist goede doelen bij CM. Zij is bereikbaar via ws@cm.nl

Klik hier voor het nieuwsbericht

 

Doneren aan een goed doel via je mobiele telefoon is een handige en snelle manier van geven. Daarbij wil je er zeker van zijn dat het ook veilig is en het maximale bedrag bij het goede doel van jouw keuze terecht komt. GEEF-mobiel biedt deze garantie en biedt jou als donateur een betrouwbare manier van mobiel doneren.

GEEF-mobiel is bekend van de shortcode 4333 en wordt door meer dan 100 goede doelen in Nederland in gezet voor het werven van donaties. De goede doelen die gebruik maken van GEEF-mobiel beschikken over een erkenning van het Centraal Bureau Fondsenwerving (CBF). Meer informatie over het CBF-keurmerk is terug te vinden op de website van het CBF.

 

Komt een donatie altijd uit het beltegoed?

Een donatie komt niet altijd uit het beltegoed of de belbundel. Het kan ook zijn dat je donatie apart wordt bijgeschreven op de factuur die je van je provider ontvangt.

Wil je jouw (resterende) beltegoed opmaken door te doneren via 4333? Wij raden je aan om er zeker van te zijn dat je donatie echt uit het beltegoed komt. Je provider kan dit voor je nakijken.

Hoeveel kan ik doneren?

Het goede doel vermeldt in haar communicatie welk bedrag je kan doneren. In sommige gevallen stelt het goede doel je in de gelegenheid de hoogte van de (sms-)donatie zelf te bepalen.

Doneer ik eenmalig of maandelijks?

Dit is afhankelijk van de actie. Het goede doel geeft in haar communicatie vooraf aan of het een eenmalige of maandelijkse donatie betreft.

Hoe stop ik mijn maandelijkse donatie?

Je kunt een maandelijkse sms-donatie stoppen door een sms-bericht met de tekst 'STOP' te sturen naar 4333.

Ik ontvang geen sms-bericht retour. Hoe kan dat?

Het kan zijn dat u geen bedank-sms retour ontvangt. Als u geen bedank-sms ontvangt, is de donatie mislukt. Dit kan de volgende oorzaken hebben:

1. het beltegoed is op;

2. uw telefoonnummer is geblokkeerd voor betaal-sms-berichten. In dit geval kunt u uw telefoonnummer deblokkeren voor betaal-sms-berichten via de website www.payinfo.nl.

3. uw telecomprovider heeft uw telefoonnummer (automatisch) geblokkeerd voor betaal-sms-berichten. U ontvangt hier in sommige gevallen geen bericht van als u een sms probeert te sturen naar 4333. Dit geldt bijvoorbeeld voor bepaalde abonnementen van T-Mobile en Vodafone. Gebruikers van T-Mobile kunnen hun instellingen wijzigen via www.t-mobile.nl/my-t-mobile. In het geval van Vodafone kan de telefoon een zogenaamde content-blokkade hebben. Om de blokkade op te heffen, kunnen gebruikers contact opnemen met de klantenservice van Vodafone.

Voor meer achtergrondinformatie zie ook www.consuwijzer.nl/thema/sms-diensten of www.payinfo.nl.


Hoe zit het met de privacy?

Privacy van de donateur is een belangrijk onderwerp in het kader van vertrouwen. Voor de inzet van Premium-sms is dit vastgelegd in de Sms-gedragscode en de Reclamecode voor Sms-Diensten.

Goede doelen die gebruik maken van GEEF-mobiel volgen deze codes en voorwaarden. Voor meer informatie kan je terecht op de website van de Sms-Gedragscode.

Wat moet ik doen als ik het niet eens ben met mijn donatie?

Indien de donatie wordt verwerkt via de telefoonrekening of beltegoed (Premium-sms), dan kun je contact opnemen met het goede doel.

Wat kost mijn donatie?

Een donatie via GEEF-mobiel wordt verwerkt via telefoonrekening of beltegoed, deze techniek heet Premium-sms. Bij Premium-sms wordt gemiddeld 87% van uw donatie uitgekeerd. We spreken hier van een gemiddeld kostenpercentage, omdat de kosten voor de verwerking per operator verschillend zijn. De kosten van uw donatie bedragen het donatiebedrag plus de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon.

Wat gebeurt er met mijn donatie?

Het bedrag dat je doneert, minus de kosten van de operator en administratiekosten, komt volledig ten goede aan het goede doel. Op de website van het betreffende goede doel kun je meer inhoudelijke informatie terugvinden over de doelbesteding.

Is er een overzicht met alle lopende acties van GEEF-mobiel?

Nee, op deze pagina vind je geen lijst met lopende acties. De website GEEF-mobiel.nl is bedoeld ter ondersteuning van goede doelen. Het is aan de goede doelen om de lopende acties onder de aandacht te brengen bij het publiek, op een moment en manier die zij het best bij hun actie vinden passen, bijvoorbeeld via hun eigen website.